Icanyheter och Market är de största oberoende kanalerna för hela detaljhandeln. Sedan i mars ägs titlarna av Bonnier News och nu står det alltså klart att Adviser får förtroendet att ansvara för de båda titlarnas annonsförsäljning, och dessutom vara med på resan när Market går över till att bli en helt digital produkt. Tillsammans med de andra varumärkena i Advisers portfölj kommer titlarna att komplettera erbjudandet till annonsörerna.
- Vi är stolta över att få förtroendet att ansvara för Icanyheters och Markets annonsförsäljning. Det är två spännande produkter med en stark position på marknaden som vi ser fram emot att utveckla ytterligare tillsammans med Bonnier News, säger Rasmus Thomsen, CEO på Adviser.
- Jag är mycket nöjd över att vi nu utökar och utvecklar vårt samarbete med Adviser. Vi tror verkligen på produkterna hoppas på en inspirerande gemensam resa, säger Johan Petersen, annonschef på Bonnier Business Media.
Samarbetet startar omgående och ansvariga säljare hos Adviser är Anna-Mari Klaavuniemi, som närmast kommer från Hakon Media där hon jobbat som säljare för titlarna samt Eva Linder, som närmast kommer från Bonnier News.