Adviser grundades 1999. Målet då var detsamma som nu, att göra det enklare för medieägare att fokusera på innehåll. De senaste åren har ny teknik utvecklat och förändrat vår bransch och gjort kärnan i vår verksamhet ännu viktigare – att skapa förutsättningar för kvalitetsjournalistik.
Idag driver vi fler än 40 medieägares kommersiella affärer med 140 olika annonsprodukter. Vi erbjuder dessutom affärsutveckling, digital rådgivning, konceptutveckling och smarta adtech lösningar genom våra systerbolag. I den växande koncernen Another Media Group ingår även contentbyrån Roy, den digitala byrån Engage och adtech-företaget a_delivery. Detta gör att vi har spetskompetens inom de allra viktigaste områdena när det kommer till att leverera unika kampanjer med goda resultat.
Vårt team består av människor med stor förståelse för hur man optimerar affären för medieägare med fokus på annonsförsäljning, partnerskap och digitala medier. Vi skapar skräddarsydda lösningar så att redaktioner och mediehus kan fokusera på sitt innehåll, samtidigt som vi tillsammans utvecklar den kommersiella affären. Oavsett om du behöver en helhetslösning eller hjälp med delar av din annonsförsäljning så är du välkommen att höra av dig till oss på Adviser.
Tveka inte att höra av dig till oss!
Kontakta mig om du vill veta mer om Adviser och hur vi skulle kunna optimera din affär.
Kontakta mig om du vill veta mer om hur vi jobbar med att hitta nya digitala intäktsvägar för våra uppdragsgivare.
Kontakta mig om du vill veta mer om Adviser och hur vårt erfarna säljteam gör skillnad.