Adviser går in som partner till Årets Nätängel och delar ut priset för Årets Nätängel Media.
Priset Årets Nätängel instiftades av mySafety Försäkringar 2015 som en motreaktion mot en allt råare och hårdare ton på nätet. Priset syftar till att uppmärksamma alla de som motverkar näthat och bidrar till att göra nätet till en tryggare, trevligare och mer inspirerande plats.
För oss på Adviser känns det viktigt att värna om ett nät där alla känner sig välkomna.
– Vi blev inspirerade av det arbete som görs kring Årets Nätängel, vi kände direkt att det här är viktiga frågor som vi ställer oss bakom, säger Sebastian Tibbling, Head of Digital på Adviser och fortsätter: kopplat till vår vision om att arbeta för att skapa förutsättningar för kvalitetsjournalistik så känns det helt rätt.
Årets Nätängel Media
Media står ofta i centrum i diskussionen kring näthat. Såväl genom att ofta vara målet för hatet, som att ha en unik position att bevaka, upplysa och motverka det. Årets Nätängel Media uppmärksammar en journalist, redaktion eller motsvarande, som gör det där lilla extra mot näthatet. Priset delas ut i samarbete med Adviser.