Ny VD vid rodret! Vi har ställt 3 snabba frågor till Rasmus Ohlin, nytillträdd VD på Adviser.
Det talas om nästa steg för Adviser, vad är det egentligen ni har pysslat med bakom kulisserna?
- Vi har filat på vårt nästa steg som är att se över vår produktportfölj för att verkligen säkerställa att vi arbetar med publicister som delar våra värderingar och vision. Kvalitetsjournalistik står högt på agendan för oss men även transformation, vi vill arbeta med publicister som har ett driv att hela tiden utvecklas. Vårt arbete med att stärka publicistens intäkter ska ge möjlighet till utveckling av våra kunders affärer men även den kvalitativa journalistiken.
Vad kommer man att se hända här under hösten?
- Vi har ett tydligt mål inom Adviser och det är att hela tiden utmana våra uppdragsgivare att vilja blicka framåt. Vi har ett driv att hitta nya intäktsvägar och just nu har vi ett stort fokus på våra kunders digitala intäkter med vår Head of Digital i täten, Richard Ahlman.
Du är ny på den här posten men knappast någon nykomling i Another Media Group-koncernen. Vad ser du mest fram emot med din nya roll?
- Jag lever och andas försäljning, affärsutveckling och att få arbeta mot och framförallt krossa mål. Nu är jag inne i en period där jag håller på att lära känna mina nya kollegor för att lära mig hur jag på bästa sätt kan ge dem de bästa förutsättningarna att vara sina bästa jag, varje dag! Vi är ett lag som levererar tillsammans.