Skulle det göra skillnad för dig att arbeta med ett entreprenörsdrivet bolag? Med en heltäckande partner kan du öka lönsamheten. Det här är Adviser experter på. Vår Vd Rasmus Ohlin berättar mer om hur det fungerar i praktiken.
Det finns vanliga fördomar om annonsförsäljare: Att vi älskar det kvantitativa säljet, med fokus på pengar och provision istället för kvalitet och kundnöjdhet. Sådan är inte vår vardag. På Adviser har vi ett helt annat arbetssätt kring hur vi kan öka kundens lönsamhet.
Rasmus Ohlin berättar mer:
- Vi hjälper våra kunder med allt som rör deras kommersiella affär. På Adviser säljer vi inte bara annonser, vi arbetar aktivt med affärsutveckling, kampanjhantering och inköp av trycktjänster. Listan kan göras lång. Rent konkret innebär det att vi skräddarsyr våra upplägg efter kundens behov.
En av våra stora styrkor är att vi har starka kompetenser och många verktyg som vi använder för att stärka kundens affär. Utöver våra egna spetskompetenser gällande digitala annonser, CRM-system och fakturahantering åt kunder har vi vårt moderbolag, Another Media Group, med sex bolag i ryggen.
På Adviser säljer vi inte bara annonser, vi arbetar aktivt med affärsutveckling, kampanjhantering och inköp av trycktjänster.
Lönsamhet handlar om mer än intäkter på annonssidan. Därför samlar vi de nödvändiga kompetenserna och tar ett helhetsgrepp kring kundens affär. Så här går det till, berättar Rasmus:
- När vi får in en ny kund gör vi en djupdykning i kundens affär. Vi samlar våra experter och kompetenser och ser över tidigare initiativ och vad vi behöver göra för att nå nya framgångar, förklarar Rasmus.
Sedan skapar vi en tydlig road map vars initiativ leder kunden mot nya framgångar.
Vi samlar konkreta initiativ och börjar bearbeta dem. Det kan handla om att omförhandla priset för tryck och distribution eller hitta nya leverantörer för kampanjhantering.
Genom vårt arbetssätt skapar vi en nära relation till kunden. Det handlar inte enbart om att sälja annonser längre – utan att bygga ett partnerskap med skräddarsydda lösningar som ökar lönsamheten för kunden.
1. Det är viktigt att bryta mönster, lås dig inte vid gamla vanor. Ta hjälp av nya, fräscha ögon som kan utmana dina “gamla” sanningar.
2. Skapa samsyn mellan redaktion och kommersiell avdelning. Med en tydlig bild kring vad som är viktigt för er, kan ni nå otroligt långt.
3. Hör av dig till mig! Jag finns bara ett samtal bort och jag älskar att prata försäljning, affärsutveckling och tillsammans hitta nya vägar framåt!
Rasmus Ohlin är Vd på Adviser – och säljare ut i fingerspetsarna. Han har arbetat med försäljning i över 20 år.
- Jag älskar allt som har med tävling och träning att göra. Mina nära och kära skulle nog kalla mig för en dålig vinnare.
Favoritfärg: Orange
Äter helst: Entrecote
Dricker helst: Rödvin
Spelar helst: Padel
Reser helst: Skidsemester
Lyssnar på: House